سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ با غیرت است و هر باغیرتی را دوست دارد و به سبب غیرتش بود که همه کارهای زشت را، چه نهان و چه آشکار، حرام کرده است. [امام صادق علیه السلام]


ارسال شده توسط صفر مطلق در 91/3/23:: 11:42 صبح

پلورالیسم دینی!: انسان به اندازه هر نفس زدنش، می‏تواند به سمت‏ خدا راه داشته باشد. هر انسان، بی‏نهایت راه به سوی خدا دارد. یکی مریضخانه می‏سازد، یکی مسجد می‏سازد، یکی به فقرا کمک می‏کند، یکی می‏تواند نماز بخواند و ... همه اینها راههایی است که می‏تواند انسان را به خدا برساند . همه اینها راه خداست; ولی گرایش ها فرق می‏کند . یکی از راه مهندسی، یکی از راه پزشکی، یکی از راه روحانیت و ... هر کسی از یک راهی باید برود . خود انسان راه های فراوان دارد . بهترین راه را باید انتخاب کرد به نسبت آن گرایش و طبیعتی که در هر کسی هست».  
*  نماز را اول وقت‏ بخوانید. اگر بی حال هستید بگویید مى‏خواهم حتى با بی حالى نماز را در اول وقت‏بخوانم. البته اگر دلایلى مثل برخورد با کلاس و... هست مشکلى نیست ولى مثلا ما دور هم نشسته‏ایم و حرف مى‏زنیم; چون وقت نماز شد، بلند شویم، نمازمان را بخوانیم. به دوستانمان هم بگوییم معذرت مى‏خواهم من فعلا نماز دارم.
* حزب الهی بی ترمز یعنی چه؟ بسیجی نور چشم همه می باشد باید ترمز داشته باشد . آخوند نور چشم همه می باشد باید ترمز داشته باشد. مومن باید ترمز داشته باشد تقوی یعنی ترمز ، آدم نمی تواند گاز بده بره توی دره می ره داغون می گردد
   .
*  پیامبر نیامده است ما دولا راست شویم، آمده است ما را ببرد آنجایی که خودش می باشد آنجایی که جبرئیل پر می اندازد جبرئیل رئیس ملائک آنجا نمی تواند برود  .
*  خدا می گوید چیزی در نزد من  محبوبتر و عزیزتر از واجبات نیست کجا می روید سیرو سلوک؟ سیرو سلوک واجبات و محرماته ، مرد ، مرد باشد واجباتش را انجام دهد و محرماتش را ترک کند به همه جا می رسد   .
*  انسان به تفریح هم نیاز دارد انسان که یک بعدی نیست چند بعدی می باشد همه اش عبادت کنید خشک می شوید همه اش مطالعه کنید چیزی نمی فهمید، علم همه جا محترم است منتهی علم انسان ساز علم توحید می باشد از اول تا آخر قرآن یک کلمه بیشتر نیست: نفی غیر ... . بدانید!
* هر کس بداند خداوند قادر است اورا عذاب کند و قادر است او را عفو کند خداوند او را می آمرزد .
* دعای کمیل همه اش تعلیم است: من لی غیرک و....
* ارزش ها باید ملاک باشد نه حزب و گروه. و الا بی دین می شویم.
* همه چیز را ببازید تا برنده شوید.
* این یک کلمه زندگی را شیرین می کند: «من مقصّرم»
*
عمیق ترین حرف بنده این است: خدا هست. بی خود این طرف و آن طرف نرویم هیچ کس غیر خدا کاره ای نیست.
* خداوند گدای سمج را دوست دارد ولی در خانه خودش نه دیگران.
* باید فقط برای خدا کار کرد ولو کم.
* وقار با تکبّر نباید اشتباه شود.
* اگر کسی علم داشته باشد ولی حلم نداشته باشد ، مضرّ است.
*
علامت علم این است که خودمان کنار گذاشته شویم.
* اگر انسان بازیگری را کنار بگذارد از اولیاء خدا می شود.
* برای کسب اخلاص، التماس از خدا لازم است.
* آدم عاقل به غیر خدا اعتماد نمی کند.
* با مردم با محبّت رفتار کنیم که محبّت بیش ترین اثر را دارد.
ضمیمه1) این فراموش شده های اخلاقی همه چیز من است مابقی مطالب آینده ام ضمیمه اینهاست.. اگر درخواست باشد ادامه می دهم!
ضمیمه2) تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی راهش خودشناسی و خداشناسیست.. بقیه اش توجیهات است و تنزلات و بدبختی های نفس...
ضمیمه3) عقلم به من می گوید نسبی کردن همه مسائل مخصوصاً مسائل دینی یعنی زدن زیراب اون مسئله.. یعنی کشک!.. یعنی اینکه هرجور خواستی تحلیلش کن.. تو آزادی.. و این یعنی بردگی مدرن.. همونطوری که زن و مرد را به نام آزادی در فسادخانه ها به بند کشیدند و به نام آزادگی بنده شیطانش کردند و خود پرست شدیم ..
ضمیمه4) اول اومانیسم عالم شیطان بود..!

 


کلمات کلیدی :