سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که به کار کسانى خشنود است ، چنان است که در میان کار آنان بوده است ، و هر که در باطلى پا نهاد ، دو گناه بر گردن وى افتاد ، گناه کردار و گناه خشنودى بدان کار . [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط صفر مطلق در 91/8/30:: 2:53 عصر

  «9» بار خدایا بر محمد و آل او درود فرست ، و مرا توفیق ده تا ..

با کسی که با من غـش (ناراستی) نموده از روی اخلاص (درستی) رفتار کنم،

و کسی را که از من دوری کرده به نیکویی پاداش دهم،

و کسی که من را نومید گردانیده به بخشش عوض دهم،

و کسی را که از من بریده به پیوستن مکافات نمایم،

و از آن که از من غیبت نموده (پشت سر بد گویی کرده) به نیکی یاد کنم،

و نیکی را سپاس گزارده از بدی چشم بپوشم

دعای مکارم الاخلاق امام زین العابدین – صحیفه سجادیه

 

ماه محرم با یک دنیا حرف آمد..

از حسین بگوییم و از یارانش.. از خاندانش.. از اسماعیلانش که به قربانگاه فرستاد.. از دستگیری که کرد بر دشمنانش.. ورود بر محرم و عاشورا خروجی ندارن و باید غرق شد در اقیانوس عاشورای حسین..

ورودی خواهم داشت با توجه به فرازی از دعای پر مغز مکارم الاخلاق امام سجاد صلوات الله علیه که در بالا آورده ام در اثرات داشته و نداشته این قیام در جامعه و معضلات جامعه اسلامی که به زعم من هنوز کوفی صفتی بر آن بار است چرا که حسینمان را هر روز و هرساعت به مسلخ نادانی هامان و نداشته هامان می بریم.. چرا که حسین هنوز به کوفه هوس هامان نیامده... و آیا در کدامین کربلا حسین زمانمان را به مسلخ برده ایم؟!

به هر حال خدا را هزاران هزار بار شکر که دیگر به این نامه نگاری ها و وعده ها و دعاهای دروغین اثری داده نمی شود و مردمان زمان ما تا هوس هاشان را و زیاده خواهی هایشان را و جهل و خودخواهی هایشان را سر نبرند، حسین دیگری در کار نخواهد بود..

با توجه به فراز بالا و با توجه به نگاه اهل بیت علیهم السلام به مقوله رفتارهای اجتماعی و بحث اخلاق اجتماعی، نگاهی به جامعه خود می اندازیم تا از این دریچه نورانی به نقد آن بپردازیم.

چنــد جمله کوتاه و بدرود:

1-       در اسلام کلمه ای به نام "اراذل و اوباش" وجود ندارد.. همگان بنده خداوند هستند وبه ناچار و یا اشتباه دچار لغزش شده اند. بی تردید خداوند رحمان از بازگشت آنها استقبالی گرم خواهد نمود.. من و تو با او چه می کنیم.. حسین با حر چه کرد!! حسین با رسول ترک چه کرد؟!

2-       یک قطره اشک برای امام حسین علیه السلام آتش جهنم را خاموش می کند..

تبصره: سوزان ترین بخش جهنم را گویند از درون خود انسان ها شعله ور می شود که همانا ذات اعمال پلیدشان است. لذا گریه بر حسین با معرفت می تواند این درون را پاک و مطهر کرده و جهنم ذاتی اعمالش را سرد و خاموش نماید.

3-       امام حسین علیه السلام قبل از اتراق در صحرای کربلا زمین آن را از قبیله بنی اسد خریداری کردند و سپس به آنها بخشیدندش و توصیه کردند پس از من زائرانی به این مکان جهت زیارت من خواهند آمد.. از انان به نیکی پذیرایی کنید..

4-       آیا ما مجازیم برای عزای این بزرگ مرد راه بر مردم ببندیم و حق الناس را زیر پا بگذاریم.. صدای بلندگوهایمان و رفتار با دیگران در این ماه، خیابان های مملو از ظروف یکبار مصرف و غذاهای به جای مانده نذری در گوشه خیابان و کمرهای خم مامورین نظافت شهری! آمبولانس حامل مجروح و بیمار سکته ای گیر کرده در پشت دسته عزای حسینی! مادری که کودک مریضش و مادر و پدر مریضش و خود سالمش حتی از صدای بلندگوی هیئت و مسجد همجوار آسایش ندارند!

5-       نمی خواهم غم گذشته را بخوریم.. که آینده را اصلاح باید کرد...ضریح امام حسین صلوات الله در شهر قم ساخته شد. 15روز خیابان اصلی شهر نیمه بسته بود برای زیارت ضریحی که منبرک به قبر مقدسی نبود! و مسافرینی که انگشت حیرت بر دهان مانده از ترددی اینچنین! و صدای اذانی که هیچ یک از زائرین ضریح دوست را تلنگری هم نزد تا نماز اول وقتشان را ارجحیت بدهند بر این زیارت! البته تعداد زیادی از زائرین ضریح، مسافرین اطراف و اکناف بودند که حتی با اتوبوس به صورت گروهی آمده بودند.

6-       زندانیانی که هنوز در بندند به خاطر بدهی هاشان و غفلت های کوچکشان و خانواده هایی که در حال از هم پاشیدن است و کودکان گرسنه حومه شهرهامان که نای شرکت در این مراسم را ندارند...و و و اسمانی که همچنان می بارد و خدایی که در این نزدیکیست....


*** یه حرفی که زیاد گفته میشه در مورد عزاداری و عزاداران اینه که: این آدم یا آدما فقط برای شام اومدن.. فقط برای نذری اومدن.. فقط درد شکمه!.. اون مداح پولکیه و فقط برای پول می خونه.. اون منبری پولکی و... نمیدونم مگه کسانی که این حرفارو میزنن نیت خون هستند ویا اصلاً اجازه داریم ما که در مورد نیات افراد صحبت کنیم!!؟ به من و شما چه مربوطه که نیت اون فرد چیه.. این همه اشتباه در زندگی در مورد نیات افراد می کنیم عبرت نمیشه... خب پر واضحه که مردم دهه اول محرم مساجد شلوغ تر میشه باید دید که من منبری و من مداح چی بالای منبر میگیم که مردم بیشتر در انتهای مجالش حضور پیدا می کنن وگرنه مجلسی عظیمی مثل حرم مطهر و گلزار شهدا و... هم هستند که شام هم نمیدن ولی در عین حال شلوغ ترین و عظیم ترین مجالس برگزار شده هستند... بیایید کمی دل هامون رو در باران رحمت عاشورا آبیاری و زلال کنیم...

 

* با پوزش از پراکنده گوییم... یا حسین.. 

 


کلمات کلیدی :